fbpx

Nie masz jeszcze nic w koszyku.

Image Alt

Hairly.pl

Jak dbać o swoje włosy?
glowne zdjecie slabe wlosy

słabe włosy wspomaganieNasz wygląd zewnętrzny jest uzależniony w głównej mierze od całościowej kondycji naszego organizmu. Możemy stosować profesjonalne kosmetyki do włosów, jednak kiedy nasza dieta jest uboga, będzie to niewystarczające. W jaki sposób zadbać o nasz organizm, aby mieć piękne i zdrowe włosy? Przedstawiamy rady, które pomogą ci poprawić wygląd twojej fryzury.

Co mają włosy do diety?

Kiedy organizm ma niedobory mikroelementów, przekłada się to nie tylko na pracę poszczególnych organów, ale i na wygląd zewnętrzny. Początkowo źle zbilansowana dieta nie musi dawać widocznych objawów, co nie oznacza, że skóra i włosy nie zaczynają odczuwać jej negatywnych skutków. Organizm, który jest niedożywiony, na pierwszym miejscu wykorzystuje zmagazynowane składniki odżywcze dla organów wewnętrznych, aby zapewnić ich prawidłowe funkcjonowanie. Pod wpływem niedoborów witamin włosy zaczynają być matowe i suche, a końcówki zaczynają się rozdwajać, a następnie łamać. Jest to widoczne szczególnie zauważalne, kiedy budowa włosa jest z natury cienka.

Jak powinna wyglądać dobrze zbilansowana dieta?

zbilansowana dieta włosyNie każdy z nas musi być dietetykiem i znać wszystkie założenia dotyczące prawidłowego odżywiania. Warto jednak poznać podstawowe założenia, które pomogą w utrzymaniu naszego ciała w dobrej kondycji i zdrowiu. Bardzo ważne jest spożywanie odpowiednio dobranej ilości kalorii do potrzeb organizmu. Niedobór łącznej energii, którą spożywamy w ciągu dnia, może wpływać na gorszy porost włosów i pogorszenie ich kondycji. W swoim jadłospisie warto uwzględnić bogate źródła białka, takie jak drób, nasiona roślin strączkowych, węglowodany w postaci różnego rodzaju kasz i zdrowych tłuszczy, jak na przykład orzechy brazylijskie, pestki dyni i słonecznika czy oliwa z oliwek. Do produktów, które również wpływają na dobrą kondycję włosów, są natka pietruszki, kakao i kefir. Dodatkowo warto zadbać o dużą ilość warzyw zielonych, które są niskokaloryczne, a są bogatym źródłem wielu ważnych witamin.

Suplementacja – pielęgnacja włosów od wewnątrz

Suplementacja to grząski temat, który często budzi kontrowersje. Dlaczego? Wiele osób traktuje suplementacje jako odpowiednik dobrze zbilansowanej diety. Żadne tabletki w jakiejkolwiek ilości nie są w stanie zastąpić minerałów i witamin dostarczanych z pożywieniem. Suplementy są dobrym sposobem, aby dostarczyć organizmowi substancje, których nie jesteśmy w stanie dostarczyć w znacznych ilościach w naszym jadłospisie.

Zioła – bogactwo dla włosów

W suplementacji na pierwszym miejscu warto pomyśleć o ziołach. Wiele cennych roślin można zdobyć w postaci tabletek, jednak często nie mają one tak szerokiego zakresu pozytywnych właściwości jak świeżo zaparzone zioła. Najczęściej polecane na poprawę kondycji włosów są pokrzywa i skrzyp. Wpływają na szybszy porost włosów, poprawę elastyczności skóry głowy, a cebulka włosów szybciej się regeneruje. Stosunkowo nowym suplementem, który szybko zdobył popularność wśród włosomaniaczek jest biotyna. Przy jej regularnym stosowaniu bardzo szybko można zauważyć gwałtowny wzrost tzw. baby hair, czyli nowo wyrośniętych włosków. Warto pomyśleć również o suplementacji selenu, cynku i miedzi. Działają wzmacniająco na strukturę włosa, chronią mieszki włosowe przed działaniem szkodliwych wolnych rodników, a także spowalniają proces starzenia, za którym stoi wypadanie i siwienie włosów.

Suplementacja witaminami

Suplementy na bazie witamin powinno się stosować po konsultacji ze specjalistą. Suplementowanie tego typu środków bez wyników badań informujących o stężeniu konkretnych minerałów w organizmie może być niebezpieczne. W takiej sytuacji łatwo doprowadzić do nadmiernego wzrostu dopuszczalnej ilości konkretnych witamin w krwiobiegu. Są jednak składniki, które warto suplementować i nie stwarzają one zagrożenia. W przypadku osób będących na diecie wegańskiej czy wegetariańskiej należy uzupełniać witaminę B12. Jej brak może sprawiać, że cebulka włosa będzie osłabiona, co przyczyni się do wypadania włosów. W sezonie jesiennym, kiedy często niebo jest zachmurzona, nasz organizm nie otrzymuje wystarczającej dawki witaminy D. Ma ona bardzo duży wpływ na wygląd skóry i włosów. Suplementacja witaminy D może wyeliminować problem nadmiernego wypadania włosów w okresie przejściowym między latem a jesienią. W wielu przypadkach zaleca się suplementację przez cały rok, ponieważ nie zawsze nasza skóra przyswaja wystarczające ilości witaminy.

Zadbaj o skórę głowy

Pielęgnacja włosów poprzez stosowanie odpowiednio dobranych kosmetyków do naszych potrzeb i zdrowy styl życia na pewno wpłynie pozytywnie na ich stan. Nie należy zapominać o skórze głowy, której kondycja wpływa na wygląd naszej fryzury. Kiedy skóra głowy jest przesuszona cebulki włosów są osłabione, a łojotok może być wzmożony. Aby tego uniknąć powinno się stosować delikatne szampony, które nie zawierają agresywnych detergentów i silikonów. Odżywka do włosów zawsze powinna być nakładana od ucha w dół, aby nie przeciążyć włosów i nie naruszać bariery lipidowej skóry głowy. Jeżeli zależy nam na tym, aby nasza fryzura była gęstsza, a włos rósł szybciej, warto wprowadzić do swojej pielęgnacji wcierki. Naturalna pielęgnacja ma do zaoferowania wcierki domowej roboty z kozieradki czy siemienia lnianego. W przypadku produktów drogeryjnych warto uważać na skład, ponieważ wiele z nich zawiera alkohol, który może podrażnić wrażliwą skórę. Przy stylizacji włosów dobrze uważać, aby produkty miały kontakt tylko z włosami, a nie skórą głowy.

Pielęgnacja i kosmetyki to nie wszystko

Zadbane włosy wpływają na naszą pewność siebie. Ich pielęgnacja może wydobyć ich potencjał, wydobyć blask i poprawić skręt. Niestety, ale nawet przy stosowaniu najlepszych kosmetyków, a niedoborowej diecie nasze włosy nie będą wyglądać dobrze. W codziennym życiu, kiedy mamy dużo obowiązków ciężko jest zadbać o to, aby nasz styl życia był w pełni zdrowy. Warto jednak mieć to na uwadze i wprowadzić niewielkie zmiany, które już mogą okazać się wystarczające, aby poprawić kondycję włosów. Zadbanie o higienę snu, wprowadzenie do diety większej ilości warzyw i herbatek ziołowych na pewno sprawi, że organizm się nam odwdzięczy. Czasami, kiedy nawet po wprowadzeniu kluczowych zmian, nasze włosy wciąż nie wyglądają dobrze, a liczba wypadających włosów jest niepokojąca, warto wybrać się do specjalisty. Często choroby o podłożu hormonalnym wpływają na nasz wygląd zewnętrzny, dlatego warto regularnie wykonywać podstawowe badania, aby mieć zdrowie pod kontrolą.